Images

Tujuh Belas

Orang kata, bukan aku kata. 

Masa lelaki akil baligh, dia akan mimpi perempuan. Dan wajah perempuan yang kita mimpi itu adalah bakal isteri kita. Tak perlulah aku cerita apa jadi sewaktu lelaki akil baligh. Nanti korang dah kahwin tanya suami masing masing atau adik beradik lelaki korang.

Macam aku, aku mimpi masatuh tengah mandi dalam swimming pool. Apa yang aku nampak adalah dua orang perempuan masatuh dengan aku. Kedua dua orang perempuan tuh memang cantik sekali. Tapi aku takdelah ingat muka perempuan dua orang tuh. Biasalah mimpi, bangun bangun dah lupa. Tahu tahu "Oh, ini tanda akil baligh, aku sudah dewasa!"

Tapi cerita ini tidak dipastikan samada sahih ataupun tidak. Kalau ia sahih, maknanya aku akan ada dua isteri :O

YAHOOOO!!!


Hafeez Darraji


0 comments: