Images

Dua

Kita ini adalah pengarang untuk novel novel yang kita cipta. Ia memerlukan kebergantungan dan kaitan antara satu bab ke bab yang lain; supaya jalan cerita mudah untuk difahami. 


Memiliki sesuatu yang benar benar kita inginkan adalah satu jackpot. Wanita yang satu masa dahulu aku reka reka bayangannya di dalam fikiran, kini berada di sisi untuk satu sebab yang istimewa; itu jackpot terindah. Magisnya adalah bila she can know and tell what is going on in your mind. And whenever she doesn't like something, she tell you in a proper way. Kau pernah lihat aku segembira ini? Kerana aku sendiri tidak pernah melihat diri sendiri gembira sehebat yang kali ini. 

Dalam dunia yang serba moden dan berteknologi tinggi ini, manusia memilih untuk terus meluang masa bersama gajet gajet yang mempunyai nilai susut. Walau duduk bersebelahan, air liur tidak lagi dibazirkan untuk satu komunikasi dua hala dan momen ketawa yang menarik urat perut. Ada cerita yang masih terpendam dan hanya akan terungkai melalui sapaan "apa citer doh hari ini?"

Pokoknya, menumpukan perhatian kepada satu bab sahaja tidak salah tetapi it is essential untuk setiap bab yang lain dihabiskan atau sekurang kurangnya menuju penghabisan. Persoalannya, bab mana yang kita akan pilih untuk dihabiskan dahulu.
Itu pilihan masing masing.


Oh ye: One of the most amazing things that can happen is finding someone who sees everything in you, and won't let you be anything less.


Hafeez Darraji




2 comments:

  1. jangan cintainya berlebih batas agar kau tiada bersedih jika kehilangannya nanti

    ReplyDelete