Images

Tiga

Aku bukanlah yang paling pakar tentang cinta. Tapi mana pengalaman dan pandangan yang aku boleh kongsikan, aku gembira untuk memberi. Mana mana pun yang bernama manusia itu, setiap dari mereka pasti menagih satu cinta. Rasa awang awangan dalam sketsa yang terlakar oleh tangan tangan berdua.

Aku pernah di alam pra persekolahan (baca: Tadika) cuba cuba untuk menawan hati satu nyawa. Asalkan perhatiannya tertumpu hanya pada aku, sanggup apa jenis perkara; pasti aku lakukan. (Nak dijadikan cerita) Waktu pulang dari tadika, kebetulan kereta bapanya berada betul betul di belakang kereta bapaku. Lantas aku ke tempat duduk paling belakang sambil melihat wajahnya yang sedang tersenyum ke arah aku. (Kebetulan lagi sekali) Ada tin kosong minuman bergas berjenama 100 plus di satu sudut kerusi. (Waktu itu siapa siapa yang minum 100 plus, Kickapoo atau Mountain Dew akan dianggap dan dilihat sebagai benar benar cool. Terima kasih pengaruh iklan TV!) 
Aku capai tin kosong itu lalu acah acah meneguk, sambil tekak bergerak ke atas dan ke bawah tanda minuman itu benar benar melalui salurah esophagus. 
It was perfectly done i must say!

Aku beranggapan, di dalam hati Puteri Syaza Erina itu sedang berteriak menjerit:

"Oh My God, my prince is so cool"

hahahaha.


oh ye: this was a TRUE love story. Kau orang ada cerita yang sama? 


Hafeez Darraji


0 comments: