Images

.::kau rakus wahai manusia::.


1 november, hari baru di bulan yang baru. apakah bulan baru menjadi penanda aras dalam setiap rencana? mengapa tidak 15 nov? mengapa tidak di pengakhirannya?? mungkin betul kata trainer the biggest loser asia; "if today is friday dont wait till sunday to start it. start it right now!!!" tapi itu sebenarnye motivation utk memperbaiki diri, membawa diri ke arah kebaikan dan keuntungan bagi manusia sejagat.

tapi berbeza dengan kisah aku dan kisah si pencuri ini. 1 november 2009 inilah wallet aku hilang, dan tarikh ini jugalah si pencuri ini dengan jayanya telah mencuri wallet aku. bukan aku sahaja terkena!!! kawan serumah aku, sito pula kehilangan telefon bimbitnya.
mana tak bengang!!! pertama kali dalam hidup aku, wallet aku hilang. belum pernah sebelum ini kejadian ini terjadi bagi diri aku. tambahan pula macam2 dalam wallet tuh, 3 sim card malaysia aku yang masih berfungsi, 1 pick guitar, kad pengenalan Malaysia, gambar cool aku, kad2 bank, kad rawatan, business card, kad kedutaan, beberapa keping not 20 US dollar yang kalau di tukar di money changer boleh berbelanja sakan dan lebih kurang 200 lebih not egyptian pound. SIALAN tol si pencuri, nak kata member2 amik, smue dah bersumpah tak amik, nak kata arab camne plak dia masuk??
aku tak taw nak wat camne, selepas ini sumber kewangan aku semakin terhad. mujur ada sejumlah wang yang aku asingkan untuk kegunaan kecemasan.

wahai pencuri!!! harapan aku satu sahaja; kau pulangkan wallet aku beserta isi2nya. semua sekali, kalau kau nak amik 100 genih, amiklah!! yang lain kac aku balik.juga telefon bimbit sahabatku sito. ingat doa orang teraniaya itu makbul. jadi fikir2 kan dan selamat beramal...

kalau sesiapa ada terjumpa wallet DKNY berwarna hitam dan telefon bimbit nokia 5800 sila pulangkan ke restoran GMN. sumbangan anda amat dihargai...

p/s: apa dia lakukan, biar Tuhan tentukan. Aku, Berserah...

hati membengkak,
aphids

5 comments:

  1. banyaknya duit anda yang hilang. :S memang boleh berbelanja sakan tu.

    ReplyDelete
  2. mak tau x pasal ni??
    ko ni pon,len kali pakai rantai kt wallet tu,sepit je kt bontot 247. kn dh susah. taun dpan kalo aku dh stat keje kt genting,aku post ko gaji aku sket ;)
    doa2 kan aku

    ReplyDelete