Images

.::dasani, air minerral water::.

aku rase nak menulis blog malam nih, tapi aku sgt malas, tapi aku gagahkan diri gak nak tulis blog nih. kepala aku nih da berat da memikir banyak benda, segala benda kat dunia nih. aku nak lari, nak cari ketenangan, ketenangan yang boleh buat aku tenang yang boleh kasi aku hamburkan senyuman di bibir merahku ini...

orang duk sibuk cakap pasal cinta, pasal awek ko, awek mereka juga skandal2 mereka. orang juga sibuk berdua2an ke mana2 sahaja, melakukan rutin harian sebagai pasangan kekasih, orang duk sibuk kata i love u, tapi u sendiri tak love i tadik. orang duk sibuk wat semuanya. kenapa aku yang tolong fikirkan masalah diaorang?? sampai tempiasnya kena kat aku yang masih single nih. tapi aku tahu itu semua kerja Tuhan dan bagi aku masa ini nak memikul tanggungjawab cinta ini sangatlah payah. kau bercinta bagai nak rak last2 skali putus, padahal dah bajet nak kahwin la itu la inilah. so buat apa bercinta?? last2 JODOH itu sendiri yang menentukan, bukan kita!!! tapi...

kesibukan yang aku hadapi sekarang ini, menyebabkan aku terkeluar dari landasan sebenar aku iaitu belajar. sampai satu masa aku sangat menyesal amik tanggungjawab ini, setiap hari, setiap masa aku jadi tempat rujukan, kl ada ape2 plan akulah di cari. entahlah, kl begini aku rasa aku nak berundur dari tempat aku sekarang ini. tak sanggup aku pikul, ditambah agi caci maki orang yang dengki dengan aku. nak wat camne?? tapi siapa yang boleh menjayakan semua perkara ini tanpa ada sokongan dari setiap ahli?? tapi...

sejak sibuk juga, sahabat2 juga semakin menjauh. mungkin ada khabar2 angin busuk menyanggah di telinga diaorang, aku tak taw. atau mungkin mereka tahu aku busy so tak nak kacau. tapi itulah tanpa sahabat siapalah sesiapa. dengan sahabat kita gelak tawa, kita kongsi duka, kita segalanya. tapi itulah, aku cuba untuk menyeimbangkan atau mungkin taruk tepi kerja2 aku nih. tapi...

jpa, satu agi memeningkan kepala otak aku. bila aku check result jpa tadik terus server dia menyatakan aku tak berjaya. kesian parents aku, kl ada jpa kurang skit dieorang keluar duit, ada lah skit duit aku nak menggembirakan diri aku nih, harapan seterusnya pada zakat selangor, moga pihak mereka menyambung penajaan aku, insyaallah, amin...aku tahu rezeki tuh di tangan Tuhan, kl ada rezeki adalah.tapi...

pasal hilang wallet tuh agi lah, tak taw ar nak wat cane, berharap dan bertawakkal aje ar. minta Tuhan tunjukan dan temukan aku dengan wallet aku tuh.

entahlah aku nak release pon camne masalah2 ini. pergi mane2 pun tak boleh release, still ade and mungkin bertambah masalh tuh. last2 skali aku rasa nak duduk bersendirian, tempat yang takde orang yang aku kenal, tempat yang boleh menenagkan aku...tapi itulah...

p/s: byk sgt tapi...

tapi kerna dilemma,
aphids

2 comments:

  1. erkk afiq..
    La' Tahzan..
    i knoe how does it feel..
    kdg2 rase nk lari gak..cmx nk teruskan..
    but we gotta be strong..
    mungkin ade yg laen menanti kite..i mean f d jpa..bukan awek taw..ngeh3..n pasal kwan tu..ermm..we give as much as we want to received..as the other part wud feel d same as us too..erkk ayat mcm keling but sumhow i hope it ease ur bad feelings sumtyme..all d best n smile =)

    ReplyDelete