Images

Dua Puluh Tiga

To fall in love, one must be brave. Kena berani. Berani mencuba, berani untuk mencari, berani untuk menyapa, berani untuk menyuarakan rasa, berani untuk bergaduh, berani untuk bahagia, berani untuk menerima something yang tak dijangka, berani berpisah, berani untuk ambil risiko dan berani untuk bercinta dengan orang yang salah. Tanpa keberanian ini, maka jadilah kita seperti istilah orang zaman masa kini iaitu forever alone.

Kalau tak dipecahkan ruyung masakan dapat sagunya? tak gitu? Lawan kepada perkataan LOVE is not hate but FEAR. Kita diselubungi dengan rasa takut disakiti, takut bercinta dengan orang yang salah maka ketakutan itu yang menghalang perasaan cinta itu hadir. Soal bersedia atau tidak, kalau kita tidak mulakan, sampai bila bila pun kita takkan bersedia. "Don't leave for tomorrow what you can do today "

Just remember one thing, "you have nothing to lose". Samada dapat atau tidak. Itu sahaja. Kalau dapat, #untunglahh, kalau tak dapat the consequences? Tiada perkara di dunia ini yang mustahil diatasi. So, initiate your love story today!


oh ye: Jangan disalah ertikan kebaikan seseorang dengan perasaan suka atau cinta. Sometimes, people just wanna be nice to others. It's what everyone should do and in need.

Pesanan khidmat masyarakat: Jauhkan rebound relationship. Hahahaha!


Hafeez Darraji



0 comments: