Images

Reversible

Hidup atas dunia yang sangat mencabar ini, buatlah apa sahaja samada yang baik atau buruk ianya tetap betul. apa keperluan dan kehendak yang hendak dicapai? Target dan goal yang telahpun disasarkan sejak bertahun dulu mahu dipadam begitu sahaja? 

Sudah tentu keperluan dan kehendak antara lelaki dan perempuan itu berbeza. Lelaki lebih kepada diri sendiri dan sumbangan mereka kepada masyarakat sekeliling. Kepuasan dicapai dengan kejayaan atas segala usaha mereka terhadap perkara perkara itu. Manakala perempuan lebih kepada bergantung, memerlukan tempat mencurah dan menerima kasih sayang dari jantina yang sama atau yang berlawanan dengannya. Menerima balasan hasil pemberian kasih sayang itu sudah cukup untuk beri kepuasan atau kegembiraan kepada mereka.

Lelaki bila dah obses, sesiapa atau apa apa tak akan mudah untuk menghentikan mereka. Duduk dalam gua berjam jam, proposal kena reject then masuk balik dalam gua, orang kata anti social pun lantaklah. Asalkan mereka tahu dan suka apa yang mereka buat, so it is worth of time to spend on. On a research, about 50% of successful men, they don't have any girlfriend/partner till age of 35. 

Tapi aku tak hairan kalau ada perempuan yang lebih obses kepada goal mereka. Mereka letak tepi sifat natural/fitrah seorang perempuan seperti aku sebut di atas dan They stay on "priority is priority, never make it secondary".  Mungkin ada sebab tersendiri untuk mereka obses, dan bukan subjek obses mereka yang aku kagum tapi determination untuk perkara yang mereka obses itu. Itu buat aku kagum, dan mereka layak menerima respek daripada aku lebih dari orang lain.Tapi kalau dah ada keluarga tapi still obses tak ingat, itu major turn down !


p/s: it is gonna be easy when you don't have to choose.


Hafeez Darraji



0 comments: