Images

Tamat #EdisiFinalExam

Alhamdulillah. syukur ke hadrat illahi berakhirlah ujian dan peperiksaan dunia bakal penentu masa depan. sebenarnya malam tadi aku dah set nak tulis blog on this thing (habis final exam). dah fikir apa nak tulis, tapi akal kata "kau belum habis exam lagi, habiskan exam tuh dulu". lalu saat dah habis exam nih aku dah terlupa nak tulis apa.

semester 8, been a very tough semester for me. the toughest I think. but Allhamdulillah it goes well. orang kata semua yang berlaku ada hikmahnya dan Tuhan kata AKU uji manusia atas kemampuan mereka. so here i am. more stronger and bicep semakin besar ;p

nak dekat grad and to be a doctor memaksa aku sedar dari lamunan dunia yang tak nyata dan tak konfem. jujur cakap masa 1st year study bagai nak rak sebab semangat tuh masih segar, bergetah lagi. bila dah masuk 2nd year, dah malas malas. masuk persatuan itu ini, aktif sana sini, jual macam macam sampai belajar entah ke mana. 2 tahun hidup aku bazirkan untuk benda benda yang bukan priority. dan aku sangat kecewa dengan pilihan itu. KENAPA AKU PILIH JALAN INI??? hahaha. kalau kau ada symptom menyesal tak belajar betul betul atau kau tak tahu kau belajar apa masa 2nd/3rd year maknanya korang sama macam aku.

Alhamdulillah again. semester 8 nih, aku dah achieve something dalam belajar aku. apa yang aku tak mampu capai sebelum ini, aku berjaya capai. dan kau sudah mencapai kejayaan itu, bila manusia sekeliling menegur atas perubahan kau, bila kawan kawan kau cakap "inilah bed yang aku kenal masa 1st year dulu", bila kau membantu dan menunjuk ajar kawan kawan seperjuangan kau. aku? paling gembira sudah pasti tentunya pun. this is what i want to achieve setelah sekian lama.

and aku tak tahu macam mana result aku nanti. mungkin perasaan aku ini hanya over confident, atau result aku nanti tak sehebat mana. tapi aku percaya pada janji Tuhan, kejayaan kita bergantung pada usaha. banyak usaha maka banyaklah dapat begitu juga sebaliknya. lepas usaha kita _________???

Sekarang ini aku menunggu penerbangan pulang ke Malaysia. menikmati masa masa indah bersama keluarga dan sahabat dan orang orang yang aku sayang :D Moga perjalanan nanti dipermudahkan Tuhan. Oh, juga tidak sabar menyambut kedatangan bulan Ramadhan. nanti aku kongsikan bagaimana aku sangat merindui dan menunggu kedatangan Ramadhan kali ini :)

Moga kita semua dikurniakan kejayaan yang cemerlang !

Salam Sayang
Hafeez Darraji


0 comments: