Images

Hampir Sama

Jumaat. jalan masih sunyi. belum tentu malam nanti. gelora manusia gila. memekik bagai dilacur. dalam kelompok manusia. dalam rumah indah. tenang alunan alunan merdu. aku. syahdu. meminta dan merayu akan nasib yang lebih baik. terus menyelusuri jalanan dalam sekawan manusia. mencari suapan untuk si perut manja. dan otot otot dalam tumbesaran. lain dari tempat asalnya diri. abanglong, ayak, najmi, den, irfhan. dalam cuti manusia suka. berkumpul pada rindu yang sudah lama. bercerita, rutin lama kembali segar. masing masing tak henti berkata tentang hebat sendiri. berbeza aku di sini. pen, kertas, buku buku tebal menjadi teman sejati. hendak berhenti berapa jauh aku mampu pergi. akal buntu bila terkurung dari tempat biasanya aku. di mana lagi tempat berhentinya diri. bila aku kembali. aku nak merasai.

hampir sama dengan Jumaat Masih Sama



p/s: symptom biasa. rindu Malaysia. tapi kali ini luar biasa rindu.

Hafeez Darraji





0 comments: