Images

jumaat masih sama

jumaat. jalan itu sunyi sepi. mujur masih ada cahaya menerangi. kalau tidak pasti terlihat rakusnya hati si celaka. masih ada kedai yang bertahan mencari rezeki. anak-anak bermain, bergembira sesama sendiri. aku. terus menyelusuri jalan tadi. lain dan berbeza dari tempat asalnya diri. di sana, tok ki, tok wan, che mah, cik nor, cik de, ayah ma dan semuanya. masing-masing kecoh malaporkan berita sensasi. tapi aku masih berjalan sendiri. tempat tumpuan tiada erti. anak-anak bangsa mencuri masa. membeli keperluan. aku terus berlalu dari situ. akal buntu bila terkurung dari tempat biasanya aku. lalu mengisi dengan biji-bijian nasi yang kekuningan. di mana lagi tempat berhenti diri. bila aku kembali. aku nak merasai

p/s; aku dah mula rindu malaysia

8 comments:

  1. malaysia juga sudah tentu rindu kamu.
    Terutama ayam itik di kampung .hehe






    ENTRY TERBARU ;
    APRIL TERAKHIR.(SOUND RECORDING SAYA)

    ReplyDelete
  2. pipi muncet: agaknye la. selalu saje bulu mata kiri ni tercabut. orang-orang tua kata sebab ade orang rindu...

    btw suara pipi muncet dalam april terakhir tuh comel la :)

    ReplyDelete
  3. nanti kirim kat sapa2 bawak ayam itik pg sana

    ReplyDelete
  4. apekah kau juga merinduiku muahaha

    ReplyDelete
  5. malaysia dh memangil mu pulang tu, hehe...

    ReplyDelete
  6. @lukisan pena
    hahaha...nak suruh engkau lah. bole?

    ReplyDelete
  7. @miss havoc
    kalau lah miss havoc ade kat sini...
    hmmmm....
    hehehe...

    ReplyDelete
  8. @ann
    exam pun tak abes lagi. camne nak balik??

    ReplyDelete