Images

semua dalam satu

melihat langit
seumpama berada dalam studio
langit tampak dekat
dan dihujung sana ada dinding
yang terlukis dengan sempurna

********************

sebenarnya berjalan seorang diri
bukan menunjukkan kita lemah
bukan menunjukkan kita asing
tapi sebenarnya kekuatan untuk kita
pelajaran untuk kita
kenal diri kita

untuk pengetahuan semua
bercakap seorang diri bukan gila
untuk orang normal seperti aku

********************

aku bukan sengaja hendak begini
dan selalunya aku tak begini
tapi kerana memikirkan masa depan yang aku impikan
akan musnah begitu sahaja

entahlah, mungkin aku kuat berkhayal
seperti mat jenin dengan angan angannya
mungkin impian masa depan aku itu
cuma RASA aku sahaja
rasa yang kuat bila tiada
dan hilang bila ada

sebab aku pernah kata
rasa jangan sebarang rasa

********************

benda yang terjadi buat aku keluar dari dunia
tapi bukan alasan aku
untuk aku tidak teruskan
apa yang aku buat selama ini
untuk aku tinggalkan perkara yang membahagiakan aku
sebab sekembalinya aku
ada tugas penting
untuk aku juangkan

untuk perkara yang terjadi
bagi aku peluang
untuk aku atasi ra takut aku

********************


0 comments: