Images

Emansipasi

sayang. bila negara lain hura hara dek demostrasi Malaysia sibuk promote demokrasi seperti yang diamalkan Malaysia. Padahal negara sendiri bukan amalkan demokrasi pun. Pelajar Universiti tak boleh participate dalam politik. nak dibandingkan kepala otak belia nih lagi kreatif dan bernas berbanding politician yang dah tua dan menopause. Peranan belia dalam negara dah dihadkan sebab tuh graduan diploma last-last kerja Pak guard je. Ini ke demokrasi?
Guru-guru pun tak boleh terlibat langsung. Kalau terlibat diugut dengan dibuang kerja serta merta. siapa tak takut? ingat balik perjuangan Melayu mendapatkan kemerdekaan, majoritinya datang dari golongan guru dan pendidik. sekali lagi, ini ke demokrasi?

Kalau dah tak boleh sepakat dengan alasan parti kau dan aku berbeza. amik inisiatif keluar parti masing-masing dan berpakat tubuh parti baru. tarik balik sokongan orang melayu. Wujudkan negara yang betul betul Islamic dan berkebajikan. Kekalkan Perlembagaan lama, hak bumiputra atas tanah melayu. Bukan berniat racist, tapi asal usul jangan lupa. "Masuk kandang kambik mengembek, masuk kandang harimau mengaum", itu je. Bukannya hak kau 100% dinafikan tetapi keistimewaan diberikan kepada kaum, pemilik asal tanah melayu.

p/s; ingat kita takut? apa mengarut!




0 comments: