Images

I stalk your profile

"I stalk your profile when I miss you. tengok semua gambar you tanpa jemu..."
aku bukan nak post pasal lirik lagu jazz Hayat kat sini. Sambil-sambil jari jemari aku lincah menekan kekunci laptop, bulu telinga aku juga ingin turut menari bila dengar lagu Jazz Hayat nih. one more time, "I stalk your profile when I miss you, adakah kau juga memikirkanku".

Dekat dunia nih banyak yang boleh beri motivasi ataupun rangsangan ataupun semangat ataupun apa-apa yang korang gelarkannya. Selama aku dah lama tak post kat blog nih, ada banyak benda yang aku jumpa, yang aku tak sangka betapa hebatnya manusia ciptaan Allah nih boleh lakukan. Begantung kepada individu bagaimana dirinya sendiri ingin meraih semangat. Samada ingin atau tidak semangat/motivasi itu juga bergantung kepada manusia.

*gambar hiasan

Ada manusia rangsangannya ialah seorang classmate yang berjantina perempuan. Oklah aku tukar, bukan rangsangan tapi motivasi. Sampaikan sanggup hari-hari pergi ke kelas semata-mata nak usha budak perempuan nih. Sambil-sambil usha sambil dengar lecture kat depan. kan 2 in 1 tuh... Lain pulak cerita manusia bila dia baca blog2 di alam maya yang kini tumbuh bagaikan cendawan. Baru baca tajuk dah semangat berkobar2 dah. Aku salah seorang manusia dalam golongan tuh. Sanggup menghabiskan masa membaca blog daripada post pertama yang penulis tuh post sampai post terbaru. habis kalau dah dari 1987 tak sejuta??? Bagi mereka yang kata baca blog orang nih ntah apa-apa, aku bantah 100%. kalau tak percaya cuba kau try dulu blog BLOGSERIUS & FAIZALBOBBY
Gerenti ketagih wa cakap sama lu!

Ada orang lain jadikan makanan semangatnya. pantang ada makanan sedap terus naik semangat. betul tak? ada yang jadikan gambar anjelina jolie, dr fadzillah kamsah, zizan Raja lawak sebagai pembakar semangat. tak lupa jugak alat-alatan seperti kamera, alat muzik dsb termasuklah binatang pun ada orang jadikan sebagai penaik semangat. Lain orang lain pe'el nye en?

So bagi yang takde benda sebagai motivasi or penaik semangat tuh better cari cepat-cepat. Sebab ada ketikanya kita akan jatuh semangat. Aku tak nak percaya kau sampai bila-bila kalau kau kata kau tak pernah jatuh atau takde semangat. Takut kalau tak ada booster nih kita jadi culture shock, bila ditimpa musibah macam kematian, kecelakaan, terbuat salah, terpecahkan kamera nikon kawan semangat nih lah buat kita bangkit dan menghindarkan dari jadi psychotic atau bahasa pasarnya orang gila!

p/s: Walau apapun jenis dan jantina booster atau penaik semangat atau motivasi kita tuh jangan kita lupa, ALLAH lah sebaik-baik pemberi dan pengambil rezeki which semangat tuh termasuklah dalam rezeki dia.

0 comments: