Images

World Cup 2010 @ South Africa

tahun ni, giliran South Africa jadi tuam rumah World Cup. siap dah buat raptai dari segi keselamatan, persembahan dan sebagainya. Siapa yang akan memenangi world cup tahun ni? itu yg menjadi tanda tanya. so sama2 menanti kehangatan world cup pada bulan june nanti.

tadi aku baru je balik dari "MSSS Football Tournament". Nih bukan kejohanan kat Malaysia tapi kat Egypt. Format permainan berdasarkan format futsal.
untuk makluman korang aku bukan penonton. tapi aku salah seorang player dalam salah satu team Malaysia. Ada 4 team melayu dan kitaorang antara 2 team yang berjaya melayakkan team ke semi final.

semi final tadi kiteorang lawan team Saudi. Game penuh kontroversi. 1st half kitaorang dibantai 3-0. then 2nd half kena bantai ag satu. then kitaorang mendapat semangat dari para penonton dan berjaya merapatkan kedudukan sebanyak 4-2. berbaki 15 minit nak abes game. sorang player team saudi kena buang padang. so advantage tuh menyebabkan kitaorang dapat score sebijik. kedudukan 4-3.

beberapa minit sebelum perlawanan tamat, kitaorang ada banyak peluang tapi sia-sia saje. pengadil meniup wisel dan harapan kitaorang nak masuk final berkecai lebur.
jadi kitaorang hanya dapat bermain di tempat ke 3/4 melawan satu lagi team melayu. dan akhirnya menang dengan jaringan 5-3. jadi tempat ketiga kitaorang punya...


World Cup South Africa 2010

p/s: sape menang world cup tahun nih??

2 comments:

  1. best2 main futsal kat cna...suasan yg berbeza...hehehe

    ReplyDelete
  2. @shahrul
    besar2 kot badan org2 arab nih...hahaha

    ReplyDelete