Images

IP MAN 2 vs IRONMAN 2

sekarang kat golden screen cinema (gsc) or kat tanjung golden village cinema (tgv) berpusu2 manusia beratur nak beli tiket. kedua-dua cerita ada satu persamaan iaitu 2. tulah aku suh beli home theater ngn hdtv tak mau, kan dah kena susah payah beratur. baru-baru ini aku dengar kedua-dua cerita nih kira cam dapat sambutan hangat gak ar kat malaysia. sampai tiket iron man untuk minggu seterusnya pun dah habis orang beli.

IP MAN 2IP MAN 2 nih berlatarbelakangkan masa Japan memerintah negara China. dalam IP MAN 1 Jeneral Japan (Fosha) mengadakan pertarungan dengan Ip Man (hero). Last-last sekali Jeneral Japan nih kalah dan semua orang ingat Ip Man nih dah mati sebab kena tembak ke ape (tak ingat). Rupa-rupanya dalam IP MAN 2 nih dia hidup lagi. dengar kata dia pindah ke Hong Kong dan bukak sekolah mengajar Kung Fu kat situ. Kat Hong Kong pula adalah Guru2 kung fu tak puas hati pastuh ajak bertarung. Salah seorang daripadanya Sifu Hung. agak2 korang sape menang? dalam masa yang sama seorang peninju (Twister) tak puas hati pulak dengan orang yang berkungfu nih so ajak lah Ip Man bertarung. demi mempertahankan maruah orang China, Ip Man pun bersetuju. nak taw kesudahan cerita kena lah tengok, kalau aku cita jadi tak best pulak...hehehe


IRON MAN 2

Iron Man 1 tak begitu menarik hati aku sangat. entahlah aku semacam tak puas je tengok Iron Man 1 nih. pelik jugak bila aku dengar tiket Iron Man 2 dah sold out. biasalah lain orang lain rasa kan? dalam Iron Man 2 nih kononnya 6 bulan lah lepas Iron Man 1. Iron Man 2 dikatakan lebih mantop daripada Iron Man 1. cerita bermula dengan adegan2 panic then disudahi dengan pengakhiran yang boleh tahan lah from director nya Jon Favreau...

so kalau nak taw keseluruhan cerita pergi beratur beli tiket. cam aku tunggu member download aje...hehehe

15 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. aku xbrpe minat citer2 superhero ni,
    tp dgr dr kwn ironman1 mmg best...

    ReplyDelete
  3. tak pon tengok cite kat wayang..hermm..tapi cite aksi macam tu sye suke tengok..

    ReplyDelete
  4. best giler kot Ip Man 2..
    malam nih ironman plak
    hoyeah!

    ReplyDelete
  5. aku pon xtgk lg citer ni...jgn kata ironman 2 yg 1 pon belom...lagu dr ironman 1 nyer trailer je best...tu yg wat citer ni menarik kot...ironman 2nd pya lagu apa plak ek?

    ReplyDelete
  6. tak pernah tgk pun ironman,hahaha..
    suka citer genre seram...

    ReplyDelete
  7. tgk citer iron man sampai terlena...quit boring..sometime..

    ReplyDelete
  8. mula-mula gua ingat Ip Man2 citer cikai2..

    tapi bila dah tgk..
    Hebat wow..

    hehe..

    ironman esok2 kot layan...

    ReplyDelete
  9. @ann
    bagi aku ip man lag best la.hehe

    ReplyDelete
  10. @cik aida comei
    kalau camtuh..
    iron man tak yah tgk pun takpe, tgk ip man satu kemestian!
    hehehe

    ReplyDelete
  11. @cik nad
    best kan cik nad kan???

    ReplyDelete
  12. @puput
    kalau tak silap lagu from band ac dc

    ReplyDelete
  13. @mindbreaking
    susah la nak tgk cite seram yg btol2 seram skunk

    ReplyDelete
  14. @inumatin
    hahahah...kl camtuh ip man kene tgk...konfem tak tdurrr

    ReplyDelete
  15. @cucutoksamad
    kan gua da kate...

    ReplyDelete