Images

.::berakhir segala permulaan dan penantian::.


31st aug come again dan seperti tahun lalu tarikh inilah juga aku berhenti atau erti kata lain hari terakhir aku bekerja sebagai staff secret recipe taman melawati. segala penantian aku selama 2 bulan setengah akhirnya terhenti suda dan sudah pasti berbaloi kerana dapat duit ma~ sape tak nak duit an...
penat sungguh bekerja nih an, nak melayan karenah customer ag, karenah bos ag, smue tuh perlu kesabaran yg tingg. sbb tuh aku tak ske keje bawah org, aku lagi ske jadi bos berbanding pekerja. tapi dlm penat2 tuh ade juga kawan yg menceriakan dan menyeronokkan keadaan. hidup sentiasa adil, ade keburukan ada juga kebaikan an. tapi life as a worker pada usia aku seorang pelajar memang menyeronokkan. ko da boleh berangan2 sebagai pekerja yang sebenar, ada duit sendiri pegi keje pakai keta sendiri(padahal keta mak bapak), lepas keja lepak2 tmpt 'org dewasa'...hahaha
yeah maknanya selepas ini aku boleh menumpukan kehidupan ku semula, beristirehat, bermain muzik, bersenam, dan yang paling penting aku ada banyak masa untuk diri aku sendiri. susah bila bekerja nih, sangat terikat and nak lepak2 pun susah...hahaha
tapi tak bermakna aku free sepenuhnya, kerna sebenarnya aku masih ada komitmen ag dgn beberapa pihak tertentu yang perlu aku selesaikan sehingga hujung bulan sep...
at least dengan berhentinya aku sebgai staff secret recipe nih ade lah juga masa untuk aku and masa untuk semayang tarawikh...haha...

p/s: merdeka!!!! tak dpt nak tgk awek2 comel yg dtg singgah di secret lagi...

4 comments: