Images

.::iklan petronas=ME::.



bile aku tengok iklan petronas nih,
aku terasa ade persamaan ngn diri aku...
slalu mengharap sesuatu yang aku inginkan
tetapi akhirnya tak dapat, lalu ak mencari
kekuatan dan jalan sendiri untuk
mendapatkannya...

lagi2 diakhir sekali apabila
si anak mendapat tawaran belajar,
sekali lagi membayangkan diri aku
yang terlalu inginkan bidang kedoktoran
sehinggakan ibu bapa ku sanggup
mengorbankan simpanan mereka semata-mata
untuk memnuhi impian aku...

cuma aku masih belum dapat membalas
jasa mereka sebagaimana diakhir iklan...
di mana si ayah mendapat motor yang diidamkan...
aku harap aku juga akan sebegitu
tidak lupa daratan dan tahu asal usulku
yang berkorban siang dan malam
untukku...
pastiku balas jasamu oh ayah dan ibu...

p/s:tapi aku tahu mcammana pon aku balas tetap
tak terbayar jasa mereka terhadapku...

viva la vida,

0 comments: