Images

.::ahlan wasahlan ya ramadhan::.

"bertemu kembali dengan ramadhan
kurasakan bahagia menyelubungi
yaAllah daku bersyukur
kerana dipertemukan ramadhan yang mulia"

tup...tup...tup...masa berjalan semakin pantas...
pejam celik2x ramadhan sudah kembali, syaitan pula
digari...
aku duduk mengenang timbangan dosa
dan pahala yang entah cendongan beratnye
sebelah mane...
aku tidak 'sempat' memenuhi hari2ku
dengan ibadat kepada Sang Pencipta, ya kepadaNYA
sahaja yang selayaknya...
tapi itu bukan alasan, mentaliti dan kekuatan
nafsu yang menentukan aras keimanan diriku...
sudah tersuluh diriku telah tewas....

tetapi kini ramadhan kembali...
bulan yang dijanjikan dengan seribu
barakah dan malam lailatulqadar terletak
dlam bulan yang mulia ini...
kuharapkan kekuatan dari yang ESA untuk
memenuhi malamku dengan ibadat kepadaNYA
dan menghiaskan siangku juga dengan ibadat kepadaNYA...
aku bertekad untuk jadikan ramadhan ini
yang paling terbaik dalam hidupku...
mana tahu ini yang puasa terakhir bagiku...

entah berjaya entah tidak aku jadikan
ramadhan kali ini yang terbaik dalam hidupku...
aku berdebar menanti jawapan dan hasilnya....
tunggu dan lihat sahaja...

"sentiasalah SETTING niat,
UPGRADE iman,
DOWNLOAD sabar,
UPLOAD usaha,
ToPUP ilmu,
so that kite dapat REDEEM pahala bebanyak:)P

0 comments: