Images

.::ada udang di sebalik mi::.

khamis,180908
hari ini kene bgn awal sbb nak kene hantar keta gi
checking...so lps antar ammar ke skool and
ayah ke physio aku pon hantar kereta...
then igt nak wat akaun hsbc, so pegi ampang park
gi sane tak jmp, call center katenye ade kat
leboh ampang kat masjid jamik tuh!!! adess
dh panas yg allah berikan ditmbhkan dgn puasa mmg
dugaan...
lps settle wat akaun balik wgsa maju then singgah
jusco beli ink printer...kene menapak ag!!!adess
then baru blk umah.
smpi umah rase amtlah sgt penat+panas+lapar=tidor
penyelesaian yg paling mudah...
kol 4pm service center call suh amik keta, apagi
siap2 trus amik taxi g sane...
nak dijadikan cerite smpi sane kene tunggu ag,
kol 5.30pm gak arr br amek keta, nak amik ammar n
ainaa ag!!! adess
so cam bese gi tmpt ammar dulu, pergh bengang beb
jem cam sial...smpi ngamok seorg diri aku dlm kete...
smpi tmpt ammar trus hon...haha, slalu aku kuar.
pastuh cam bese ag g tmpt ainaa, hon gaks(nak cpt)
tetibe ustzh dia kuar ckp ainaa takde(malu aku, haha)
aku pon balik arr!!! dgn jemnye mmg bengang arr aku
smpi mak n ayah call pon aku tak nak angkat.
smpi umah mak tny, tak amik ainaa ke??
aku ckp takde kat umah ustzh, skali mak ckp ainaa
ade tuisyen. Aik!!! slalu mak sms kl ainaa ade kat
memane. aku pon trus nek ats smyg asar, lagi 20 min nak berbuke!!

dah solat asar, trun bwh...tgh duduk lpk bace katalog
tetibe berbusur2 anak panah menghujani aku...
entahla ini messti aku ade wat pape salah nih...
aku pon stop bace katalog then reda je arr
anak panah hinggap di setiap penjuru bdn aku,
plg byk kene kat dua2 belah telinga...adess

aku juga mndgr riuhan, aku teliti setiap riuhan
itu...tanpa satu pon aku miss...
tetibe ada org dtg dekat ngan aku...
jarak dia ngan aku lebeyh kurg setapak...
aku duduk n dia tgh berdiri.
masa tuh gak tanah hinggap di pipi aku
3 kali plak tuh...
tanah pertama hinggap...sakit
tanah kedua hinggap...bergenang air mata
tanah ketiga hinggap...menitik air mata
aku menahan tangisan yg telah pon banjir
kat kelopak mata aku...
tahan gler babi nyer...
pastuh aku nek ats trus mandi
and siap2...
tak smpt nak buke puasse kat umah ade org pggl aku
utk berjuang...
aku pon ape ag ikowt je arr..
tergesa2 gak aku kuar umah takowt
ade org perasan jejak aku...

lepas smyg kat masjid
hala tujuan aku seterusnya ialah tmpt keramaian
akt situ ade rmi org, mknn pon ade jual,
pakaian apatah agi...ikan, bwg, daging smue ade...
aku singgh satu kdi nak beli mknn berbuke, lapar beb...
sku sggh kat satu tmpt, pintu merah...
dah kat situ aku nmpk kerusi n meja aku duduk je arr
then tetibe tmpt tuh rmi dgn member yg aku kenal

abes berbuke aku jln ag pegi cari
masjid nak smayg tarawikh...jalan2 nye jalan
tak jmp lagi
dahnek penat aku...
skali aku jmp satu ppn tanda, surau **** 100 meter
aku pon smyg kat situhh...abes smyg lepak minum trus balik
dlm perjlnn balik aku berjln jaoh ag
mule2 g medan selera, pastuh pegi garden pastuh pegi
padang... ye arr nak cari rkn seperjuangan aku
tak jmp gaks
jln terakhir call...
tgk2 ada kat mdn selera...
patah balik g sane...
lepak sane lame gak arr
bincang n atur strategi...
kkdg strategi aku berjaya
kkdg member2 aku yg lain berjaya gaks.

abes bncg strategi balik naik
keta kebal...
pastuh aku igt nak masuk umah skali dah kunci..adess!!
pikir nye pikir aku nekad nak wat muke tembok
nak tmpg umah org...
so jln ag...naseb bek ade satu umah
tuh tuannye baik
kac aku tmpg umah dia...
alhamdulillah...

p/s: cerita ular...haha

viva la vida,

aphids

2 comments: