Images

.::Kini Bebbas::.

Setelah berhempas pulas selama lebeyh kurang 10 bulan sebagai warga kolej mara kulim (Bahagian Matrikulasi)...kini aku bebas...

stat masuk matrikulasi di Kolej Mara Kulim on 14 mei 2007 and amik course lyfe stream... akhirnya pada 19 April 2008 aku keluar dari kolej itu... orang slalu kata nak dapat satu keindahan tuh perlu lalui satu cabaran n pengorbanan harus dilakukan... btol la tuh, b4 aku boleh bebas sepertimana bebasnya burung di langit biru (skunk nih) aku kene lalui final exam yang cukup memeritkan n cukup mengeksploitasikan kepala otak aku...stress...tension...pergh tak payah cakap... n bile dah abes lega n puas...

act 10 months tuh ngam2 jerk...tak lame n tak cepat...cume there are many things happen and i kept it as memories of kmk's... memori yang sgt indah...orang kata (org kata ag; hehe) slalunya masa yang pendek tuh yg lebeyh byk kenangan berbndg satu tempoh yg pjg... there are many thing and i'm so glad that Allah had tetapkan nikmat begeni untuk hambanya...Alhamdulillah

dalam masa 10 bulan byk event, aktiviti yg aku join n aku terlibat... yg plg best ialah berada dalam kuliah L... act kuliah aku nih majoriti bdk kelantan but aku n budak2 K.L ngan ade sorunk budak Johor nih, slalu la dok ngejek2 budak kelantan dengan meminjamrosakkan bahasa kelantan...haha sory yer kelantanese...

the watak2 nye aku(KL), Khai (KL), Sophie (johor)...pergh gamat seyh... takde salah sorunk boleh 'mati' klas...kiteorg nih sker nyakat budak2 laen... xkira la laki ke pompuan; kl ikut bology yg aku blaja (thanks to Mr Ilman) only the fittest will survive so...hehehe
aku nih nakal sket n certain kate aku nih misteri, garang, sempoi n byk ag arr...tapi yg pastinye bdk pompuan takowt ngan aku...lawak gell, bknnya aku mkn org pown mgkn sifat tegas aku ter'over' expressed plak... sory yer smue... (siap dilabel pehancur ati wanita ag)

kenangan di kmk's nih mmg byk dpd aku join prd(aku join tuk dptkn sijil jer, xikhlas pon sebenanya) smpila kpd kngan ngan bdk klas L... mase join prd aku trpilih g jambori kat tjg piai, johor(byk kawan beb), then matrik bersama msyrkt(tambah kwn ag plus ngan aku jad ketua kawasan Bertam, pergh menangis)...naik sem2 tetibe jadi pres PRD (smpi bdk klas aku terkezut taw aku nih pres)... then aku join pentomin, debate merdeka, balas pantun, choral speaking(ape ag??) smue nye top 3 taw!!! n plg best mase aku handle 'malam 1000 kenangan' klas L(the things i will not forget is Berita Untuk Kawan!!!) ... Alhamdulillah berjln lancar, wlpn aku ade prob that nyte.... so beautiful n wonderful that nyte(abes malam tuh gado plak ngan bdk pompuan sbb SMJ jerk)... tribute khas utk bbdk klas L n our lecture; mr rahmad, madam lin, mr ilman, pn zaitun, ustzh nora n sir hilmi (thank u very much)...ho3 luper, sem2 prd jmp plak ngan 2 kaunselor pelatih yg aku respek abes; mr nathir n mr nasrul hadi (thanks 4 d kerjasama)...

prjlnn aku sgt berliku2 lagi2 nak dkt exam ada aja masalah menimpa aku, n aku tak bole nak lupuskan that thing dari kepala otak aku, bngn tido teringt nak mandi terigt, nk makan tringt(adess)... then ape yg aku bole wat ialah apply stress management n doa kpd Allah... itu pown maseh terngiang2 gaks... pelik tol cause that thing dtg sjk aku skola menegah ag(form 3), apela agknye Allah nak ajar aku??? hurm.... n bile dpt results mid sem 2 aku hmpr brputus asa(cause byk method blaja aku apply) tapi smue jatoh gaung n aku realise that aku nih kurang wat exercise...mujur mase aku hmpr putus asa, my parents; mak n ayah (thank u very1000x much mak n ayah) dtg dari KL turun Kedah so naik la sket semangat aku nih...

ade ag kenagan yg aku takle luper, MINUM SPARKLING sambil **** pergh layan beb, 3 kali aku n geng gather...tension pun release rilek pown rileks... pastuh masa kem jati diri jmp plak abg2 upm, pastuh kat kmk nih gak aku meneruskan karier aku sbg pemain rugby amatur...hehehe
aku nih wlpn duk dorm akur tapi rapat ngan bbdk bakat so bile masuk bakat tuh dah macam umah sendiri la... ada arr member2 dia (thank guys 4 the memories)...
rounding kolej naek basikal, outing pi kulm n bm, pi makan kat ds, pi men rugby, pi men roller-coaster longkang, pi kuliah, pi amek periksa pown skali...mane tak rapat...btol tak???

tapi skunk smue hny tggl kngan n kngn tuh yg aku semat dalam ati yg berbentuk hati nih... kl kenangan ini dsmpn didlam cakera akan aku mainkan setiap masa n hari... n i'm tryng utk ubah diri aku nih...lagi2 sifat garang tuh(mak aku pown kate aku nih panas baran)... a friend of mine advice me to remember the "2 things"(thank u fren) n i will try and change... TAPI sket demi sket ar...

aku harap ukhwah ini akan berpnjgn n maybe aku perlukan rakan2 aku nih satu ari nanti... so jgn tak ngaku kawn plak bile dah snang tuh!!! last but not least thank u Allah(Alhamdullilah) 4 ur nikmat, and also thank u very much to all my frens for the such wonderful memories, ampunkan silap n salah n ketemu lagi dong!!! special thanks; khai, sopi, syazwan, faiz, amrin, syahir, lan, azim, berahim, we, je, maliki, pojie, rahim, iman, tap...

n setelah aku bebas aku igt nak penuhi hari2 aku ngan kerja, blaja main gitar, proceed with lesen motor n doing dis blog...

"true friendship will always be a tresurer in our hearts, it reminds us of certain memories that stays n never departs, many friendship come n go, but true friendship lasts, 4 it scarce and hard to find but could always warm our hearts..."

aphids; 1.00 am, 21/4/08

0 comments: