Images

Kembara

Setelah kesekian kali lamanya tak travel seorang diri, hari ini aku berpeluang untuk kembali merasai peluang itu. Lama tak petik kata kata imam shafie yang berkata lebih kurang terjemahannya 'berjalanlah / menggembaralah kamu nescaya kamu akan pelajari sesuatu' .

Along the way, sambil ditemani lagu lagu 'manis', aku kerap kali mengucapkan syukur sebagai simbolik rendah diri atas keindahan hidup yang dikurnia Tuhan yang Maha Tinggi. Betapa indah percaturan hidup yang dikurnia Dia sehingga menemukan aku pada titik yang sekarang ini. 

Selain syukur, aku ingin sekali lagukan ucap kata terima kasih buat insan insan yang ada dan hadir di waktu ini ke dalam hidup aku. Pengalaman dan senyuman yang ditemankan telah beri aku ketawa yang terlalu riang untuk aku sembunyikan. Buat manusia yang paling aku sayang, terima kasih kerana sudi berada sebelah sebelah walau hujan turun bertimpa timpa. 

Dan kali ini Tuhan, jadikan aku hamba yang bersyukur yang acapkali mengucapkan syukur atas syukur syukur yang aku perolehi. 

 P/s: dalam hujan yang turun bertimpa timpa itu pun kita seringkali membiarkan ia terus turun sambil bergelak ketawa bersama di dalamnya. 

travelling is really my thing;
Hafeez Darraji


0 comments: