Images

Puisi Buat Bekas Bekas Kekasih

buat semua bekas bekas kekasih :

you don't know what you have until it's gone

dalam tidak percaya
aku kini percaya kenapa ia benar.

pertama.
segala masa kita bersama
kini jadi masa aku.
aku punya masa untuk sukan, jelajah, baca, tulis dan bermimpi jauh
maksudnya aku lebih kacak, lebih baik, lebih petah, lebih hebat
sehinggakan
aku jatuh cinta dengan diri aku sendiri.

kedua
aku lebih bahagia bila aku berduka.
ada satu masa ketika aku bersedih mengenang putus cinta
ramai manusia datang dan belanja aku makan.
semua percuma.
cerita benar !

ketiga
sebenarnya kau tak pernah mencintai aku
kau menyintai aku kerana kau sedang bercinta
berfantasi cerita dongeng
sehingga kau sedar
aku hidup dalam alam realiti

keempat
yang terbaiknya
kau kini tinggal jadi sebuah puisi
karya untuk aku jaja
kalau kalau aku papa kedana

kelima
aku tidak layak.
I am your biggest mistake



p/s: maaf dan terima kasih :)

Hafeez Darraji




0 comments: