Images

Itu Kali Terakhir

nah, ambil kertas ini
ronyokkan jadi bebola sfera
kemudian kau buka

lihat !
kedut kedut
herot herot
segala garisan tidak simmetri
itu umpama hati aku

"kau tahu apa aku akan buat?"
berlagak seperti Kobe saat free throw
dan kutip dua mata penuh

sampai tong itu menimbun
hati lama aku akan pergi jahanam
bercampur dengan sisa sisa sampah

aku
ambil kertas baru
tulis cerita baru

mulai saat ini
adakah aku mahu kau sentuh hati aku lagi?

pergi mati !


(tahu bagaimana bencinya aku?)

jiwatakmati




2 comments:

  1. Teringat lagu ONCE

    reff:
    Matilah kau di dalam hatiku
    Bawa pergi saja dirimu
    Sampai ke dasar lautan

    Matilah kau bersama cintaku
    Banyak berharaplah dirimu
    Semoga dapat bahagia

    hahhaa.. matang!!! niceeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  2. @minda besi

    cinta yang kita sangka matang rupanya masih terperuk dalam cinta monyet. tapi satu yang bagus,tingkat kematangan kita menaik. hahaha...

    ReplyDelete