Images

Tamat Satu...


Bulan september atau Oktober. Bila ada penulisan baru yang terisi di antara 2 bulan tersebut maka ia menjadi satu petanda yang cuti musim panas aku akan/telah tamat. Usai 2 bulan aku memuaskan nafsu di bandar kotaraya dari menjadi badang dengan muntahnya sehingga pelari jarak jauh di atas jalan raya. ini tahun ke empat aku berulang alik dari tanah tumpahnya darahku ke tempat aku berpayung ilmu yang menanti masa untuk di duga perhentiannya. 

tapi aku tidak peduli semua itu, bagi aku cuti musim panas kali ini benar benar terisi dengan senarai panjang seperti nama nama dip dip kehormat dalam satu istiadat diraja. aku benarkan langit langit yang berlapis  untuk mewakili tingkat tingkat kepuasan aku dan bintang bintang yang entah berapa bilangannya di angkasa untuk memenuhi petak petak pada borang maklum balas "cuti musim panas 2012". 
Bahkan, dapat menjejakkan kaki di Lapangan Terbang Terbaik di Dunia tahun 2008, sudah buat aku mensyukuri dan bersyukur.

Kerna bagi aku, pegangan utuh pada kata kata 'live with no regret' telah membawa aku kepada kegembiraan tahap moksha yang sekarang ini. Seperti Lewis Hamilton yang sudah menjangka perlumbaan terakhirnya. supaya tidak ada satu satu perkara yang dimahukan, terlepas kenikmatannya.

dari Ramadhan yang berkat; perkenalan baharu dengan Tuhan; bersepakat pada tubuh hitam, pertengahan dan putih; memangkah peta peta semenanjung satu persatu dari utara hingga selatan, dari barat ke timur; kekuatan ikatan keluarga dan kawan kawan yang kita suka antara papan tanda yang membawa aku ke destinasi tamat untuk cuti musim panas kali ini. 

dan harapan aku, moga manis ini akan menarik semut.





p/s: Jumpa lagi Kuala Lumpur. Jumpa lagi Malaysia. 

Hafeez Darraji







0 comments: