Images

sekolah rendah

masa sekolah rendah aku nakal. nakal je tak jahat taw. aku termasuk dalam group budak-budak yang nakal, tak boleh duduk diam, buat apa suka, peningkan kepala cikgu, kacau budak perempuan, tak ikut peraturan dan sebagainya. senakal nakal aku, aku pandai. maintain kelas top 3 setiap tahun. kalau ikut kedudukan dalam kelas nama aku mesti top 10.

dahlah pandai, aktif kokurikulum pulak tuh. aku banyak amik bahagian dalam sukan sekolah, suka tolong cikgu, senakal-nakal aku dulu, aku coach tarian and kompang. jangan tak tahu.
sejak sekolah rendah aku dah pandai panas baran. lagi-lagi bergaduh dengan budak-budak kelas belakang yang bajet gangster.

masa sekolah rendah aku jenis yang tak suka duduk diam. pernah sekali aku bosan, aku conteng pemadam dengan pen dakwat basah pastuh cop kat muka member yang tidur, pastuh gaduh besar.
aku pernah sound cikgu sebab dia banyak membebel, tapi sekali tuh jelah pastuh aku tak buat dah.

walaupun aku nih nakal tapi aku suka mengelat. bila time nak kena denda je aku mengelat. aku lari selamatkan buntut aku sendiri. pernah sekali darjah 6, masatuh famous dengan breakdance. so masa cikgu takde apalagi praktis lah skill masing-masing. termasuk aku.
cikgu naik pening bila budak-budak dah terjebak dengan budaya barat nih. so cikgu displin masatuh panggil siapa yang pernah buat breakdance turun ke tapak perhimpunan. aku buat bodoh, buat tak tahu. yang lain semua mengaku, sampai kat tapak perhimpunan kena rotan. member-member aku bengkek je aku tak mengaku. ada jugak yang tak puas hati. padahal aku yang duk ajar diaorang skil breakdance tuh.
abestuh siapa suruh korang mengaku?

sampai habis sekolah, sebab kepandaian aku dalam pelajaran dan mengelat so setiap kali mak ayah aku amik report card, cikgu selalu puji aku baik dan pandai. hahaha

p/s: bak kata orang: sedap sama-sama tapi last-last yang tanggung seorang jer.



0 comments: