Images

sekitar protest di Mansoura

dilaporkan 10,000 warga mesir di mansoura berarak memprotest kedudukan Presiden Egypt Hosni Mubarak. warga egypt dilaporkan berada di sepanjang jalan di mansura, seperti di stadium mansoura, toiron, syarik port said, dan kawasan-kawasan bangunan kerajaan. seterusnya mereka berarak di kawasan syarik jihan, syarik tirah dan syarik gala'. rusuhan berlaku di syarik port said di mana beberapa warga Egypt membakar balai polis menggunakan getah tayar.

di kawasan masakin gamaah di mana kebanyakan pelajar malaysia tinggal tidak mengalami sebarang masalah besar memandangkan beberapa warga egypt bertugas untuk mengawal kediaman di sebelah malam. kebanyakan kedai telekomunikasi kehabisan stok top up walaubagaimanapun masih ada bekalan top up di beberapa kedai yang dijual pada harga yang tinggi. perkhidmatan sms masih lagi di sekat sehingga kini. kedai2 di mansoura masih beroperasi seperti biasa tetapi semakin kekurangan bekalan.

terdapat berita mengatakan proses evacuate pelajar mansoura akan berlangsung pada 5.2.2011 di hotel new marshall sebelum pkul 10am. walaupun begitu berita ini masih lagi belum disahihkan

di bawah merupakan video protes warga mansurah yang berlaku di syarik tir'ah












2 comments:

  1. kat uniten ni bersepah pak arab. dan yg ak x berkenan dengan dorg sbb dorg suka buat kepala sendiri.

    tapi yg ak respek dgn dorg, semangat perkauman dorg, x kesah dr negara mana.

    alhamdulillah ko slamat. hehe

    ReplyDelete
  2. @sein
    arab mmg camtuh. diaorang bile dlm satu grup mmg buat suke hati dieorang je nak wat ape.
    btw thank u very much. doakan kitaorang selamat :)

    ReplyDelete