Images

Facebook, bola & Google

tags: facebook login, facebook, welcome

minggu lepas, tetiba kawan aku call nak ajak main keeper untuk team dia. korang pun sendiri dah jarang baca pasal keeper kat blog aku nih kan. bukan apa, aku pun dah lama tak main. zaman kegemilangan aku sikit-sikit dah pergi. kalau nak diikutkan aku nih dah dalam golongan 'kuda tua' dah. bayangkan lah kalau kuda tua main camna, sengat dia dah hilang langsung.
tapi sebab dah takde orang lain, apa salahnya tolong member2. setakat nih da 2 game settle. 1 menang and 1 kalah. hasilnya memang apa yang aku jangkakan. banyak gak lah aku bolos, 1st game 2 goal, 2nd game 3 goal plak.
tapi tak semestinya aku kuda tua aku main ala kadar aje. aku cuba untuk elakkan daripada gawang aku dibolosi. tengok macam mana game esok

oh ye! kepada keeper yang 'newbies' aku ada tips sket;
1) jadi keeper jangan diam aje, kene communicate. kalau defender salah sound je
2) agak-agak team kau dah leading, try to lengah-lengah kan masa
3) mata focus on bola & kaki opponent, bukan pada muka atau anggota lain
4) jangan mengelamun, kalau gaduh dengan awek buang awal2 b4 game start
5) tak payah takut injured, lanyak je

apa kene mengena tajuk tuh? kat facebook ada gmbr aku tgh main semalam, dan gambar kat atas tuh aku dapat dari google...ahhahaha...

p/s; korang smua doakan aku

0 comments: