Images

Alasan

bapak aku pantang kalau anak-anak dia tengok cerita melayu. kata dia cerita melayu nih banyak menipu dari yang betul. pastu dia suruh aku dengan adik beradik lain tengok cerita orang putih. kata dia cerita-cerita orang putih nih bagus, membina minda dan paling penting boleh improve bahasa inggeris. tak tahulah itu alasan dia untuk ajar anak dia menguasai bahasa kedua atau memang betul cerita melayu ni banyak menipu.
memandangkan sekarang aku duduk jauh dari bapak aku, maka aku pun senyap2 lah menonton cerita melayu 'adamaya' tuh. belum lagi aku cerita kat ahli keluarga aku yang aku tengok cerita melayu nih. aku tengok ok je cerita adamaya ni, takde la menipu sangat pun. jalan cerita pun boleh tahan walaupun aku f#$#**& gila dengan bekas kekasih Maya tuh. aku tengok jugak. Tapi yang aku bengang cerita episod-episod. nak menunggu sambungan cerita macam menunggu nombor giliran kau naik kat JPN. tengok aku dah tak taw nak buat ape sekarang!

p/s: mungkin bapak aku terlupa nak cakap cerita melayu ni banyak episod

0 comments: