Images

.::Malaysia oh Malaysia::.

aku sbg perantau yg masih mengikuti perkembangan Malaysia begitu teruja dgn kebolehan bekas PM malaysia kelima melepaskan jawatan kepada PM yg baru...
sungguh hebat...dengan ekonomi yg kurang stabil, tiada pembaharuan yg 'nyata', dan Malaysia yg sudah dipandang enteng di mata dunia 'insiden' ini masih boleh berlaku...selaku pemimpin ayat "apa yg aku berikan kepada Malaysia sewaktu aku berkhidmat?" seharusnya menjadi kayu ukur dalam diri dan bukan melepaskan jawatan tanpa sumbangan yg besar, kalau begitu sia2 sahaja tempoh perkhidmatan selama ini...lihat sahaja PM ke 1 hingga ke 4, kl ditanya pasti ada kejayaan mereka yg disebut2...setakat memberi sumbangan seperti kekalahan dalam pilihan raya buat ape???
dan bermulalah pemerintahan PM ke 6(mungkin) dalam sejarah Malaysia, bagaimana kebolehan dan apa muslihat beliau tak siapa yg tahu...sewajibnya ada perubahan dalam setiap dan keseluruhan kabinet2 di Malaysia supaya rakyat berpuas hati dengan perkhidmatan kerajaan termasuklah golongan pelajar seperti aku ini... harapnya ada 'X' factor yg akan ditunjukkan dalam bulan pertama ini...tunggu dan lihat sahaja...btw tahniah...

p/s: tak ingin lihat malaysia jatuh...

viva la vida,



mari komen

3 comments:

  1. ko nie cm xtaw pape jea ckap..adehhh..cian aku..
    balik laa..then ko bru taw!ok?ahaha

    ReplyDelete
  2. dah aku males nak ckp ngn budak cam ko...pasal len ko bole cerite kat aku, pasal politik pasal negara ko jgn masuk cmpur...pergi men motor tuh jaoh2...hahaha

    ReplyDelete
  3. ahahaha..sje jea aku nk wat ko pnas..kikiki

    ReplyDelete