Images

.::buku & eid adha::.

salam aidil adha smue....
aidil adha kali ini mengingatkan aku ttg kisah
nabi ibrahim sanggup mengorbankan anaknya
demi menuruti perintah allh dan nabi ismail
yang sanggup dikorbankan ayahnya...

di pagi raya eid adha, ditemani lagu raya dari malaysia,
mengingatkan aku akan suasan dia malaysia; di rumah di kampung..
mengingatkan aku juga akan hidangan di pagi raya...
sejurus selepas semayang raya, nasi minyak, nasi impit
dan kuah kacang serta lemang menjadi hidangan aku sekeluarga...
nasi minyak menjadi makanan feveret aku...
berlaukkan ayam masuk merah n kari daging
serta acar sayur...perghhhh(terliur aku dibuatnya)

tapi eid adha kali ini subjek2 seperti physiology, anatomy,
histology, biochemistry menjadi 'hidangan' aku...
walaupun tak sedap hendak 'ditelan' tapi aku
memaksa 'tekak' aku untuk menerimanya...

sekali lagi mengingatkan aku tentang
peristiwa besar di sebalik sambutan eid adha ini...

p/S: cuti seminggu sempena eid adha...yeay!!!

viva la vida,

4 comments:

  1. lepak aar bro.
    aku dah 2 tahun raya sini.
    hehe.

    ReplyDelete
  2. haha... i know...
    u are the master n i will learn from the master...

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum...
    afiq,cha yo!!!!

    ReplyDelete
  4. thanks anonymous...
    ape anonymous nih, perkenalkanlah diri...huhu

    ReplyDelete